Servicecentret

Logo ServicesenteretFör att bistå SydenHus kunder så blev "Norsk Servicesenter" etablerat år 2000. Servicecentret har haft en strålande utveckling och arbetar idag också med flera andra kunder än enbart genom SydenHus. Det betyder att de kan hålla en effektiv kostnadsnivå genom en större kundbas. Här arbetar personer som talar svenska, norska, spanska och engelska under ägaren Line Engers ledning.

Önskan om, och behovet av ett servicecenter där det talas ens eget språk, har lett till att servicecentret idag är en fristående verksamhet som bistår skandinaviska kunder på hela Costa Calida samt södra Costa Blanca.

Servicecentret har flera anställda varav en är spansk jurist som hela tiden är uppdaterad på den juridiska situationen på den spanska fastighetsmarknaden. Vi talar svenska, norska, spanska och engelska. Under årens lopp har Servicecentret byggt gedigen erfarenhet av att hjälpa skandinaver i Spanien och håller till i samma lokaler som SydenHus. Här talas svenska, norska, spanska och engelska och vi hjälper till med det mesta som du behöver både före, under och efter, ägandet av ditt hus i Spanien.

Vi hjälper dig med så gott som allt du behöver i Spanien så att din upplevelse ska bli så trygg och behaglig som möjligt. Några av våra vanligaste tjänster:

  • Juridiskt ombud vid köp eller försäljning av en fastighet
  • Fastighetsuppgörelser
  • Arvsskiften
  • Lagfartsändringar samt ekonomiska transaktioner
  • Upprätta spanskt testamente
  • Tolka och översätta
  • Göra den spanska självdeklarationen och betala samtliga skatter
  • Se över din bostad när du är i Sverige
  • Uthyrning av din bostad när du inte nyttjar den
  • Tillhandahållning av städning
  • Beställa hyrbil, hotell, mm

I tillägg till detta så finns nu också en norsk läkarmottagning i våra lokaler.